söndag 6 juni 2010

Latmask fasoner!

Ja detta är lilla nykomlingen.

Ja nu har jag varit lat ett par dagar.
Tappat sugen att skriva lite gran, men kan vara att det är mycket att stå i.
Torsdag: Ja då grejade jag lite med stora hagen, och det har gått illa åt den i vinter.
Myran var med, o hon sprang sej rejält trött.
Hon letar råttor och pysslar mest hela tiden.
Ripa fixade jag till, genom klippning och badning. Hon skulle ju bort över helgen. Det var till torpet hon skulle ställa sin kosa.


Lillan söt och nyfiken.

Fredag: Ripa åkte på semester.
Milou var till Kalla och busade.
Vi var dit och grillade. Mums det var gott.

Lördag: Ja då var vi till Skövde en sväng, Milou och jag gjorde stan, åter igen måste jag säga att han är otroligt duktig i staden, lugn och sansad.
Jag tycker själv att jag oxå sköter mej bra, ger mej inte på folk och så, nej skämt åt sido, jag gå tränar och tycker att det går, ha ha, bra.
Visst svullnar benet och knät lite men jag har stöd strumpa, så det håller ju ihop benet i alla fall.
Visst haltar jag lite, och när jag blir riktigt rejält när jag har varit ifarten för mycket, men det är på väg mot rätt håll.
Men springa på utställning om två helger???? Nej tror inte det.
Efter Skövde så var det har fixning av hage igen. Myran var med och roade sej, efter middagen var det Mille och fick vara med, och han passade jag på att träna apportering med oxå.
5 föremål ut alla in, och nu börjar han på att kunna sätta sej med föremålet i munnen. Hurra!!!
Kram på er och ja, jag ska bättra mej, kanske.

1 kommentar:

Liza sa...

Ja det hoppas jag...att du bättrar dig alltså, hihi... ;D
Skönt att det verkar gå åt rätt håll med ditt knä :D Ta't lugnt bara så det inte blir ¨nåt bakslag bara.
Ni har då sommar ni...här går det bra sakta :( Det var minus i gårnatt på en del ställen hörde jag och frost. Brrrr....
Kramar på dig från oss