onsdag 9 juni 2010

Resumé!

Det fick idag bli en utav Bettans bilder och hundar!

Nu har jag gjort det igen fuskat att skriva. Hmmm, har blivit en vana tror jag, eller så är det för mycket att göra just nu??!!

Måndag??? Ja vad gjorde jag då?
Jo städade ur kalv boxarna och gav djuren mat.
Hämtade hem Ripa.
Stjärna fick gå ut i hagen en stund, men när det blev kväll fick hon gå in, husse tyckte jag var larvig.
Klippte gräset gjorde jag oxå.

Tisdag ligger lite närmare i tid:
Städade huset, plockade med blommorna inne och rensade rabatter ute, så nu är jag bränd, inte av sol utan brännässlor. Ajjjjj.
Tvättmaskinen fick oxå jobba rejält, hundarna fick oxå nya lakan.
Myran fick sej ett välbehövligt bad.
Sen kom Gösta och tittade på våran Knoll, så nu ska han flytta till nya tjejer.
Tråkigt för mej, tycker verkligen om honom, han är så rar.
När jag inte hade varit i ladugården på länge pga kryckorna, och jag väl kom, då blev han, vad det verkarsom riktigt glad, kom direkt när han hörde min röst.
Men detta är väl vad dom händer, och jag fäster mej lätt vid vissa djur.
Denna dag fick Stjärna ta med sej brorsan Bosse ut i hagen, till dom andra djuren.
Igår kväll drack dom sin välling där och har varit ute i natt.
Tack och hej för nu.

Inga kommentarer: