söndag 27 juni 2010

Midsommardag med badning!

Milou kollar in vattnet!
Ja vad blev gjort, hämtat hö och flyttat djuren till ny hage.
Men idag tror jag att jag ska ägna mej åt skryt, så är det ett problem så får ni sluta här.
Milou han är så rolig att träna och jobba med.
Han som bara fattar vad han ska göra, och sen gör han det.
Som med apporteringen, nu kommer han in sitter och håller jätte fint, lika så väntar han på kommando och man får ögon kontakt innan han hämtar. Han håller föremålet bra och du kan ta i det knacka på det och han håller. Han är bara bäst denna lillebror. Enligt mej alltså.
Spårar gör han som en gud, min absolut bästa spårhund jag har aldrig haft någon med den nosen.
Igår så var det bad premiär, Myran som oxå är duktig nu mera på att simma och kunna hoppa i vart som helst, fick börja lite för att värma upp Mille.
När det var hans tur så kastar han sej bara i Vättern, burr ni som har varit där vet att den är kall, mina fötter blev till is, han hämtade och hämtade, men sen var det dax för första simningen, och det var ingen vacker syn, men han hämtade och tog sej in. Men jag var livrädd att han skulle drunkna.
Men han gjorde om det igen, men han var som ett flöte som stod rakt upp i vattnet, men det ska väl bli bättre. För någon brist på vatten passion finns inte.
Kramar på er från hon som är i skrytar tagen.

2 kommentarer:

Liza sa...

Klart man får skryta :) Han är ju jätteduktig ju och spårningen...mmmm, helt suverän!
Jotack, jag vet badtemperaturen i Vättern...inte så skön, haha...
Kramar

Marie sa...

Man ska skryta =)... och det är underbart med hundar som fattar innan man själv har gjort det ;-), tacksamt att jobba med...

kram