onsdag 1 april 2009

Funderingar igen!!!



I morse ringde Fredrik, birres "man" och frågade om jag kunde tänka mej att anmäla Ripa till jakt prov, han kunde gå med henne. Det lät ju roligt, han hade ju henne i höstas under jakten. Men då måste hon göra apporteringstestet först, och ni vet ju att Ripa inte just kan hålla ordning på och hämta två apporter och då är det fyra, varav två är kastade innan hon kommer fram till rutan, sen kastas det två under skott. Vore ju roligt om det skulle funka, och om hon fick prova fåglarna på fjället. Men men måste fundera. Ge mej tips och era funderingar.




Idag har jag och Elisabet varit ute med hundarna så dom fått springa fritt. Jag tror dom tyckte det var härligt. För Roy och Myran var trötta på slutet, Ripa springer ju lika.




Efter det blev det städning av bilen och lite vila inför nattens jobb.




Ripa och jag började träningen av apporteringen idag, det kommer att bli riktig hård träning i några dagar och se om det släpper.
Vi tränade några gånger, men det går trögt, hon har svårt att gå ut en andra gång, kom med tips nuuuu. Sista gången gick det bra, men det var en av fem, det duger inte. Efter det åkte vi till Raymond och Elinor och skulle lämna ett par strumpor, Ripa fick följa för hon älskar dom, högt och rent. Hon blir så lycklig av att få komma dit och hälsa på. Nej nu måste jag byta om och fli mej inför jobbet. Kramar och kom med heja rop eller kritik.

1 kommentar:

Marie sa...

Låter toppen-häftigt med jaktprov!! Vore jag du skulle jag träna som en idiot ;-)... Vet ju inte hur settrar funkar... annars borde det ju vara som uppletande för brukshundar-typ, eller? Och det brukar ju kunna släppa om man får dem att fatta att "har matte sagt att där finns en, så gör det det..." hmmm... Jobba på! Ge inte upp! Nästa gång går det kalasbra gång 4:a!!
KRAM!