söndag 5 april 2009

Kall dag, med apportering!




Idag har det varit kallt med tanke på hur varmt det var igår, idag har det nog knappt nått +5. Men skam den som ger sej.


Bettan kom hit idag så vi tränade. Ripa fick köra lite lydnad men mest apportering, och jag vet inte men det känns som det börjar släppa, hon har hämtat upp till 10 apporter idag, och hon tycker hon är såååå duktig.


Myran och jag tränade lydnad och det gick bra, hon är ju alltid positiv, och hon fick ju oxå apportera dummys, både själv och med brorsan Athos.Det blev många apporter som ni ser.

Bettan tränade Tajj, men han har nu en periopd av förvirrig, så han har det jobbigt. Men Athos kan bara säga det, tror aldrig jag sett honom så bra som nu. Det kan nog vara dax för en tävling, önskar du gjorde det Bettan. Sen la vi spår åt Athos och Tajj, det gick väl så där men dom spårade väl sista biten bägge två. Men dom blir i alla fall nöjda skulle jag tro.

På kvällen var jag ut en sväng till och skulle träna apportering med Ripa. La ut 4 st på rad på vägen. Skickade och hon hämtade en, sen blev något annat intressant vid sidan av, men jag tog in henne och skickade igen och då hämtade hon nr2. När jag skickar igewn då kommer det en man och hans hund och går mot dummyna, så jag måste ropa in henne. Vi pratade en stund och när han gick skickade jag henne och går ut bägge gångerna och hämtar dom två som är kvar. Då blir man glad, med sådan störning. Sen kastade jag dummyn några gånger och hon fick hämta. En mycket nöjd matte efter en underbar helg i hundens tecken. Kramar och ha det bäst.

1 kommentar:

Marie sa...

Vad roligt!! Apporteringen verkar ju ha trillat ner ordentligt!! Du kör väl!??

Och jag tycker ni är så otroligt duktiga och tränar... och spår... blir så avis! Var spårade ni??

Ha det bra och hoppas vi kan ses någon dag! Jobbar du i påsk, eller åker du söderöver?

KRAM