torsdag 9 april 2009

Idag är det kvasten som gäller!


Ja, idag är det skärtorsdagen och alla kärringar flyger en sväng. Men det är väl välförkänt ledighet. Åkte igår till Långå, för att träna hund, inför apporttestet. Och jag måste säga att det inte är stora förhoppningar för Ripas skull. Hon har alltid apporterat fågel med glädje, men icke nu. Hur sur som helst, och uttråkad ser hon ut, man jobbar och jobbar som en hund, men får ingen respons alls. Då ger man upp, och det har jag gjort idag. Slut på projektet för min del. (För idag i alla fall). Deras hundar gick bra med tanke på hur lite dom hållit på, så där finns det hopp.
Nu sover Ripa, har gjort det sen vi kom hem, hon är helt slut. Hon är en känslig själ, vill hon på skina. Myran har mest latat sej dessa dagar, men inte gör det henne något.
Nu ni goda vänner, är det dax att försöka peppa mej, känns som jag inte vill hålla på mer med detta, hundar alltså, på ett tag alltså eller aldrig mera. Har tappat sugen. I morgon är det hundträning här i hogdal, och Evis och Bettan kommer. Jag tror jag ska serva med mat och fika och komma med glada hejja rop. Kramar från hon som ska skaffa guldfiskar, (fast vi vet att dom kommer att drunkna.

1 kommentar:

TvåÄndsStickan sa...

Nej nej vi kan inte ha guldfiskar, dom skulle bara drukna.
Det är klart att du ska fortsätta med hundar. Ripa är jätteduktig fast just i Långå ville hon inte funka, det fanns ju många störningsmoment : bilresa, monstervalp, Tyra, Hedda, rädsla av att bli kvar hos oss, snöblaskigt underlag och regn på den fina pälsen.
Det är bara attt bita ihop och i morgon är det en ny dag. Ripa är duktig men även hundar har egen vilja.
Tack för besöket, det var otroligt roligt att träffas.
KRAM ¤Birre