fredag 10 april 2009

Hunddag med funderingar!

Ja då var det hundträffs dag igen med mina stöttepelare Evis och Bettan, som idag hade förstärkts med Marie. Anna-Karin och Kiwee kom en stund på förmiddagen, och vi grejade lite med dom. Tindra och Roy med familjer kom ju oxå och kollade. Roligt att dom är så intresserade. Efter hund kollen, stack vi iväg och gjorde en patrullstig åt Evis och Mhyrhan. Måste passa på när man har många figgar och folk som kan gå bakom på stigen. Hunden var för dagen lite loj, troligen pga att hon som min Myra plundrat hundfodret. Men hon fick ett rejält jobb. Efter det spårade Athos och sen Tajj. Dom andra körde lite lydnad med störning, Evis höll i det hela. Du är väldigt duktig Själv fixade jag lite dricka, Ripa ville inte följa på morgonen så hon fick vara hemma. Myran fick sen göra några sök i skogen, och hon blindade inte en enda gång. Började med ett tomt skick, sen hittade hon Anton och det skötte hon super bra. Bettan låg sen och det var ju heller inga problem att hitta, så det får man vara nöjd med. Vi ska ju faktiskt tävla den 3/5. Sen gjorde dom andra lite sakletning och jag var hem och hämtade Ripa. Hon fick titta på lite. Och så kollade vi hennes fågel apportering. Och jag bestämde med hjälp av mina vänner alltså, att jag inte ska köra detta nu, vi är i konflikt och hon känner av att jag blir missnöjd. Så jag har erbjudit Birre och Fredrik att testa. Får se om dom tackar ja. Jag stack här hem och hämtade lite sen lunch till oss som var kvar.
När jag släppte detta med apporteringen kändes det som om jag kunde träna hund igen. Tränade Ripa i Ettan med apportering och hon gick hur bra som helst. Myran fick köra lite oxå. Tack mina vänner för en underbar dag och att ni fått mej på andra tankar. Tack även ni andra som kom, era hundar är lyckliga som har så bra ägare. Kramar och hoppas Bettans huvud blir bättre. Men tänk på att med värk så vet man att man har ett huvud att ha ont i. Kramar igen från hon med nya tag.

1 kommentar:

Marie sa...

HEJJA ULRIKA!! Jag tycker helt klart att du gör rätt!!

Sen vill jag också tacka för en toppendag!! Det var super-trevligt och roligt och jag hänger gärna på fler gånger!!

påsk-kramar!