söndag 6 mars 2011

Vasalopps söndag med hundträning!

Visst är det mysigt med vasaloppet, ta det lite lugnt på morgonen och titta på dom otroligt duktiga och modiga åkarna!
Kl 10 var det dax för hundträning i ridhuset i Kateryd.
Som ni ser var det ganska många hundar där, men bara jag som tränade lydnad så det blir dåligt med platsliggnings sällskap.
Dom tränar rally lydnad, och socialt för hundarna.

Milou skötte sej utom ordentligt. Mycket nöjd.
Körde igenom Lyd.kl.I och idag hade jag ett super ställande.
Men alla moment satt fint, jobbade även på apporteringen idag provkastade jag ca 7 meter och han tar den super fint och rätt, lämnar av fint framför.
Framförgåendet var sådär idag, och helt plötsligt kom han på att det fanns häst bajs där, men han slutade lika snabbt att intressera sej.
Nu är det dax för nya moment igen, men vad, ska fundera kring det.

En riktigt sötnos hittade jag oxå.
Solen lyser helt underbart ute, man blir lycklig.
Ingen kalv än, undra om hon bara ätit för mycket, eller blir det till kvällen när vi ska på middag, tro???

Milou funderar som det ser ut.

Fika paus, och vila. Eller är det vila med många hundar???

Roligt att få vara med i gruppen, och "lillebror" behöver det, och jag och min nervositet.

Samling före!
Ska idag iväg på födelsedagskalas, Ragnhild fyller och vi ska dit på fika.
Raymond fyller oxå år idag, Hipp hipp hurra!

Till kvällen är vi bortbjuden på middag till Mattias, fast det är nog jag som lurat till mej den.
Det blir vildsvin i alla fall.
Ha det bäst ni sär ute i söndagen!
Kramar!

3 kommentarer:

monika sa...

Vilka fina kort! super fotograf!!!

Evis sa...

Kan man äta vildsvin? Nä, tacka vet jag abborre!!

Therese (med border collie valpen) sa...

Fina bilder! Alltid kul att titta på kort!