måndag 7 mars 2011

Måndag med blåst!

Ripa i solnedgång!
Denna dag är blåsig.
Som vanligt väcker hundarna mej tidigt, men dom får nog gott vänta till jag vill kliva upp och det blir omkring sju.
Har plockat lite inne, och gjort det som man bör göra om man ska må bra.
Sen har jag sett om nöten, och matat mm.
Igår kväll fick jag Tobbe till att hjälpa mej med budföringsträningen. Gick bra tyckte jag, behöver mycket mer träning inför tävlingen.
Milou och Rhea!
Han är i friar tagen, men hon gillar det inte som ni ser.

Arg som ett bi!
Och han har vett att passa sej, eller inte!
Nog med bilder på dessa.
Älskade Myrstyr!
Har varit och handlat lite som oxå, alltid tycks behövas, och sen kollat hur det går för Tobbe när han gör iordning Rudolfssons.
Rip pip gör sej väl på bild!
Har även idag tränat lite lydnad, hittade en parkeringsplats som var bar, så då var det bara till att träna.
Mitt knä är sämre idag och igår oxå föresten, är som oi.
Åter till träningen, det blev uppvärming med linförighet, det funkar nog bra bara han är varm, annars tränger han lite. Framförgående funkar väldigt bra just nu, går ut direkt och håller sej där fint.
Efter detta började vi på att träna stående framför som ska sättas ihop med framförgåendet förhoppningsvis före den 27/3, om jag nu kommer med på appellen då.
Fatta vad barmark man börjar se.
Tränade inkallnings avslut, och ställande, börjar på att funka riktigt bra nu.
Apport som kastas 10 meter, och han hämtar som en gud, och av lämningen kan jag inte klaga på heller.
Hopp sitt hopp funkar nu oxå bra, men tränar mycket på ut hoppet.
Ja detta var nog det hela.
Har plockat fram inspirations böcker: Med sikte på 10:an och Lyckas med din hund i brukslydnaden.
Ska nu fundera på vad vi ska lägga in för nya moment, eller om vi ska ta semester snart.
Middag idag? Frukostkorv och mos.
Blir det någon kalv i kväll eller i natt måntro?
Ja vi får väl se!
Kramelikram på er!

1 kommentar:

Liza sa...

Skicka lite träningsork hit också! Framför allt tekniken...hur fasiken gör man??? *skratt* Kul att det går bra för lille Milou :) Han är super!
Ska jag skicka ner Rocky för uppfostring eller...skicka upp Rhea ;D
Kramar till dig som ser skymten av våren :)