torsdag 24 mars 2011

Tordag med födelsedagsbarn!

Ja idag fyller min älskade Milou 2 år.
Kommer ihåg dagen som igår.
Fick ett SMS kl 6.20, att nu har det börjat komma små.
Blev verkligen en dag i väntans tider.
Och visst det blev 8 st + 2 st bonus valpar, var sagt att det fanns 8 i magen.
Milou är den med grönt halband. 
Nu blir det många kort på vad som hänt honom hos oss.

Ops, hur blev det nu, första tjejen och så faller man pladask för henne, han älskar verkligen Bira idag oxå, fast dom inte träffas särskilt ofta.

Söt, Eller?

Min andra tjej Jenka, men hon var mest arg som ett bi!

Bara liten och snygg!

Spårning med liten lillebror!

Milou med vind i (seglen) öronen.

Spännande änder i Hjos hamn!

Första utställningen!

Milou står!

Ugglan po!

Min tredje tjej Kalla, hon är tålig och bra tycker han!
Skadan den 23/12 09.
Det var en jobbig tid, och många tårar från mej.

Men han var tålmodig!

Min lilla djävul!
Hornen består av en delad skumbanan!

Milou luktar på blommorna, som tjuren Ferdinand!

Vilken sov stil! Detta var när vi var hos syrran i Göteborg på My Dog!

Men här kommer i alla fall den Milou älskar högst o varmast av sina tjejer, Wilda!!!

Milous jobb på farmen, att hjälpa till med kalvarna, fast här retas han med Åke!

Milou och jag i tränar tagen!

Snygg påsk kärring!

Snygg i Jönköping på utställning!

Galen stor råtta, som Evis brukar säga.
Idag började jag morgonen med att lägga ett appell spår, hade samma längd, pinnantal och liggtid.
Sen var det dax att gå det och han gick som en liten gud, visst blåste det lite idag oxå, men vem bryr sej, jobbade jätte fint och spårar mitt i kärnan.

Milou blev viltspårchampion (SE VCH) vid 15 månader. Efter 3 raka 1:or.
Idag har det kommit en kalv igen! Det är Bettan som fått en kviga. Hur söt som helst ljus ljus grå eller beige ja nästan vit. Spännande och se vilken färg hon får.

Rhea är oxå en rolig tjej, eller hur var det nu?

Vart tog tomten vägen?

Milou har oxå gjort 3 starter i lydnadsklass I och erövrat 3, 1:a priser där med har han även titeln LpI.
På kvällen bjöd Milou sina hundkompisar på blodpudding, Mums tyckte alla.
Vill än en gång säga grattis till min älskade Milou!

3 kommentarer:

Liza sa...

Ett stort GRATTIS! till "lille" Milou på hans två-årsdag. Hipp hipp HURRA!. Vilken kille! Så jätteduktig men så har han en suverän matte också :D
Kramar

Marie sa...

GRATTIS (en dag för sent) PÅ 2 ÅRSDAGEN!!! Vilken kille!!

Kramar från alla flickorna!!

Lina sa...

Grattis Milou!