onsdag 30 mars 2011

Måndag med väntan och operation!

Detta är nykomlingen ja han som föddes i söndags, han får väl heta Nils efter min läkare!

Måndag en började vid 5 då det var dax för dusch igen, och så kom bästaste Carina och hämtade mej vid 6.20, då hade även Milou och jag hunnit med en promenad. Passar redan här på att tacka Anna-Karin för att hon rastade Milou denna dag.

Jag hade tid 8.15 i östersund, så då var jag på plats. 10 fick jag träffa Henrik narkosläkaren vi bestämde oss för en ryggbedövning, sen vid 11 fick jag komma in och byta om och lägga mej och vänta.
Vid 12.30 kom Janne och hämtade mej, (narkosskötare).
Vid 12.45 satte dom bedövningen och grejade med det, vid 13,15 började Nils att operera.
Gjorde först ett titthål och kollade leden tig bort en brosk bit som satt halv lös, sen tog han bort plattan och skruvarna, han är rolig "min" läkare, vi pratade och surrade under operationen och han berättade vad han gjorde och såg. Vid 14.30 var det klart, dax för upp vak och få tillbaka benen.

Och vem har gjort detta??? Jo Nils Axerup 28/3, bra att läkaren vet att det är han som ska göra knät.
Stackars Carina fick vänta till 17,30 innan dom släppte mej och då hade jag ingen känsel i underredet.
Och inte nog med det vi åt och efter en timme ville all min mat upp, så hon fick stanna 5-6 gånger för att jag skulle spy oxå. Hon lär aldrig vilja köra mej något mer.
Väl hemma vid 19 så låg jag mest, Milou var över lycklig och glad men lugn.
Sen var det till att sova bara!
Tack Carina du är underbar!
Kramar på er där ute!

1 kommentar:

Liza sa...

Vilken dag...vilken tid det tog innan du kom in! Fast nu är det gjort och vi får hålla alla våra tummar o tassar att ditt knä blir bra nu. Underbara Carina...får stå ut med mycket hon ibland ;)
Kramar