onsdag 2 mars 2011

På G!

Denna morgon vaknade man pigg och ut vilad vid 7.
Det gillar jag skarpt. Blev till att ge hundarna mat och rasta dom, de är ju 6 st.

Sen var det dax för frukost, och läsa tidningen på nätet. Även kollat runt lite allmänt som vanligt.
Vattnat 310:an som fick tvillingkalvar, och gett henne hö.
Sen promenad med lillebror, och efter det träning.
Linförighet, framförgående, fritt följ, ställande, ink ingångar, apport och hopp sitt hopp.
Attan vad bra han var idag, inlärningen börjar gå mot sitt slut i dessa moment och dax för fin slip.
Men denna vecka fortsätter jag med att jobba dessa moment.
Nästa vecka är det lyd.kl.I finslipning igen inför tävlingen.

Vet ej om denna bild varit ute här förut, är i alla fall 1:an, 2:an och 3:an i Rättvik, när vi var där och tävlade.
Kom på att det är ju roligt att Milou sköter sej i träningen på gården trots 2 löptikar.
Nu blev jag ännu mer nöjd, när jag tänker på det.
Eftermiddagen bestod i ladugårdsjobb, och en snabb resa till Skövde för lite saker till bygget nere hos Rudolfssons.
Knäppt kort på en traktor med skogskärra som ska säljas.
Ska nu lägga in annons på blocket.
Har även en ko som snart ska kalva, så hon får flytta till egen kupé.
Ha det bäst, vi höres! Kramar!

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad härligt att du känner dig bättre och att ni är på gång!! Jag tycker ni är superduktiga!! Och det är så härlig känsla när det går bra :-)

Liza sa...

Det låter ju kanon att lillebror kan koncentrera sig trots den "goda" lukten av flickor.
Skönt att du är piggare också :)
Kramar