söndag 20 september 2009

Utställning!!!


På lördagen var det lydnads tävling och utställning i Sveg.
Jag var tävlingsledare, det gick bra.
Vill gratta Elisabet och Jackn till sitt 1:a pris i lyd.kl. II, första tävlingen och så går det så här, härligt.
Grattar även Gullan och Lillan till sitt 1:a pris i lyd.kl. I.







Milou ställs i valpar 4-6 månader. Skötte sej väldigt bra. Kritiken låter så här: Fin 6- månaders valp med stor potensial. Utmärkt huvud. Bra ben och tassar. Bra kropp. Särskilt bra bakställ. Kunde ha lite mer hals och fronten behöver stabiliseras. Visar sej väl. 1 hp Bir. Jag var mycket nöjd.





Sen fick jag förmånen att ställa Rocky. Det var mycket roligt och det gick ju vägen, kan man säga.
Han fick 1:a, ck, cert, Bir och som grädde på moset Bis1.
Så vad ska man säga. Jo, Grattis Liza till hunden och tack för att jag fick ställa honom.
Efter denna dag var man slut som artist.
Kramar.
En lycklig och lite chockad matte!!!
Måste också berätta att Ripa har gått jaktprov med Birre idag och hon skötte sej jätte bra fram till lunch, och fick bra kritik, sen åkte hon ut efter att ha tjyvrest fågel och haft efter gång. Bättre lycka nästa gång.

2 kommentarer:

Anna sa...

GRATTIS! till den kalasfina utställningsdebuten för brorsan Milou! Syrran Gry tycker att stå fint och att springa i utställningskoppel är totalt onödigt. Vi har tränat...men oj, oj - det blir mest lattjolajban, känguruhopp och tjurrusning av alltsammans :) Så utställningsdebuten väntar vi med.
/Anna & systerYSTER Gry

Liza sa...

Det är jag som ska tacka för att du ville ställa min hund och det gjorde du ju som sagt med bravur :D
Vilken dag!!!!!
Massor av kramar från en lycklig matte :D