torsdag 3 september 2009

Rolig dag!

Denna bild på janne långben togs igår, snacka om hur tokigt det blir om man står fel.
Igår började jag dagen med att ta hand om alla nöt, och sen cykla med Alba och Rhea. Efter det åkte Milou, Myran, Sally och jag till Hjo. Mille och jag skulle socialträna, troligast är det väl jag som behöver det mest.
Han skötte sej bra, går vid sidan i kopplet och drar inte, det är det bästa.
Vi träffade en man som oxå hade Weim, roligt.
Sen tittade mille på dom där flaxande och badande sakerna. Det var roligt, han stod så fint och tittade. Duktig pojk.
Efter detta satte vi oss utan för en mat affär, och han fick ligga lugnt, han fixade det oxå, fast han är som en galning annars.
På morgonen hade jag lagt ett spår till honom oxå som vi skulle testa, detta med fett molekyl spår, om det nu heter det. Men tyvärr blåste det något väldigt, men han hittade pantern och sen ankan, så det blev bra ändå.
Myran och jag körde sen apportering, kastade ut 8 st dummys, i skog och högt gräs, när hon satt i bilen, och absolut inte såg något, sen plockade hon in en efter en tills vi hade alla tillbaka i lådan, vilken tjej.
Efter detta kom Milous tjej Kalla och busade lite, oj vad dom kan roa sej.
Nej nu måste jag ut till djuren, ska köra iväg en hö bal till djuren hos siv, med traktorn oxå, så det är fullt upp.
Ha de och njut av hösten!!!!!!!!!

Inga kommentarer: