fredag 25 september 2009

6 månader!

Min älskade Milou blev igår 6 månader. Fatta vad tiden går fort och hur mycket han vuxit ca 1 kg i veckan. Fatta och förstå. Men han är underbar.

Igår var jag och hundarna till Sveg och gjorde en hel dag där. Först handlade jag lite. Efter det träffade jag Birre och hundarna. Ripa blev riktigt glad att se mej, det värmde mitt hjärta.
Vi åt en underbar höst soppa till lunch som Birre hade gjort.
Efter det var det dax att prata skit och sticka men inte blev det mycket av den varan. Birre var ut med hundarna och jag körde dom lite i dressyren. Gick mycket bra tyckte jag.
Sen var det dax att döma ett öppenklass och det gick bra, lika som anlaget jag dömde senare på dagen.
På kvällen hade vi hund träning och det kom många tyckte jag, och dom var jätte duktiga med sina hundar.
Vi pratade om att träna mot tävling i vår. Kanske även ha en teori kurs i vinter. Lyckas på tävling. Vore roligt för det är ett underbart gäng. Nej nu ska jag sluta och åka till skogs med hundarna. kramar från oss. Vill oxå skicka en va4rm höst kram till min kompis Carina som igår fick säga adjö till sin följeslagare Reddy sedan 12½ år. Men fatta vilket underbart liv dom haft tillsammans. Kram igen.

1 kommentar:

Liza sa...

Vilken liten klimp han varit, Milou som nu ser ut/är som en gänglig tonårskille :D
Ibland undrar man vart tiden tar vägen när man hittar nåt gammalt kort.
Kramar