måndag 26 juli 2010

Underbar helg!

Stjärna!
Ja denna helg har varit full av hund aktiviteter.
Fredag: sov jag, sen bar det av mot Järvsö och dömde 6 öppenklass viltspår.
Roligt och se många bra hundar och förare.
På kvällen åkte jag till Evis och sov där, orkade inte mer än fika och sen dyka i sängen.
Håkan!
Lördagen var det dax att figga på mh i Järvsö. Det är alltid roligt att se hundar och deras beteende.
På eftermiddagen blev det dömning av 3 öppenklass.
När jag sedan kom till Evis, som var snäll och hade mina 3 hundar under dagen. Sen åkte vi och åt och sen bar det av ut och träna hund.
Sök för bägge Myrorna, och vatten apportering för Milou. Jag hittade en död mås unge på vägen på morgonen, så det var ett bra föremål att jobba med.
Myrorna är väldigt duktiga i söket och jobbar bra. Lillebror och jag jobbade med ingångar och avlämnanden. Gick mycket bra.
Sen var det fika och sedan sängen igen, var lite sliten.

Marve och Charlotte!
Söndagen var det dax att döma 6 öppenklass spår, nja 5 blev det och en som ville att jag kollade hur hunden gick.
Vilken rolig helg med såååå många bra hundar.
På eftermiddagen blev det mer sök träning, vem vet kanske blir det till att anmäla sej till lägre sök????
Min Myra skötte sej bra, och jobbar villigt, men behöver lite bättre kondition.
Evis Myra är riktigt duktig, fast hon bara tränat några gånger.
Milou jobbade bra i vattnet.
På kvällen blev det tv och snacks.

Åke!
Idag var det sov morgon, lugn frukost, sen ut och jobba lite hund, Milou fick träna lite på ingångar i bud föringen och Myran fick jobba med sök, men idag var hon lite trög och kanske trött, eller så var det ovant med vallad ruta. Ja det visar väl sej.
Efter detta bar det av mot hogdal och vila. Nu är det dax för jobb.
Så ha en bra kväll ni där ute.
Kramar!


1 kommentar:

Liza sa...

LITE sliten!!! Jag skulle ha varit totalt helt UTSLITEN efter en sådan helg, haha... Fast har man roligt så har man orken också :) Hur går det med ditt knä då? Inga krämpor trots mycket gående?
Kramar