lördag 3 juli 2010

Lördag som Mh figurant!

Ekar, vackra träd!
Idag vaknade jag sent, ja i alla fall andra gången. Vaknade tidigt men var såååå trött, så det blev bara hundarna som fick mat och rastning, innan jag la mej igen.
Men när jag väl kom upp så grejade jag lite sen bar det av till sveg och var Mh figurant på eftermiddagen. Roligt och intressant.

Vättern!!!
Sen väl hemma klippte jag klart gräset och fy vad broms, mygg, knott och små sve det var.
Men skönt att tagit sej igenom djungeln en gång.
Efter detta packade jag in hundarna, och så åkte vi och badade.
Milou och Sally först. Milou hämtar och simmar, Sally blötte fötterna lite, när jag tvingade henne.
Mille hoppade från bryggan oxå, visst, inte allt för djupt men ändå.
Nu blev det Myran och Sampos tur, Myran tycker detta är så roligt, och Sam han for om kring och skällde mest, men gick så han hade ryggen under vattnet. Då kastade jag en dummy åt honom och vips så simmade han oxå.
Han har aldrig gjort det förut. Skönt tyckte han och ville bara mer och mer.
Men nu var det dax att åka hem över, och nu ska jag snart lägga mej.
I morgon dax för dag jobb, roligt.
Kramar.

Inga kommentarer: