onsdag 7 juli 2010

Nöjd!!

Min lillis i sin kajak på hoan!
Ja vad har jag gjort, och vad har sänt sedan sist?
Söndag kväll kom Linda och Johan och hälsade på, vi fikade tårta bla, jag hade namnsdag.
Måndag då skjutsade jag dom till sörtjärn för dom skulle paddla ner till hogdal där ifrån.
Det gick bra som det verkade.
På kvällen åt vi kräftor i Wredlings, innan jag skulle på jobbet.
Tisdag sov jag mest, men följde även Linda och Johan och kollade in forsarna  dom paddlat igenom igår och en klätter vägg. Dom åkte tillbaka till Göteborg på kvällen.
Sen var det jobb igen. Hundarna har fått simma lite bägge dagarna.
Idag har jag sovit. Sen städat på övervåningen, fixart med lite papper och diskat.
Bäddat rent och tvättat.

Sen bar det av till Bettan och vi körde sök med hundarna + simmning.
Här måste jag säga att Milou imponerade på mej igen, vi körde rulle markering på grusplanen, han fattade direkt, sen flyttade vi ut det i skogen och han springer och söker, hittar, tar rullen på Bettans fötter, och kommer in och sätter sej med rullen i munnen. Glad??? Ja!!!
Myran gick oxå jätte bra, dax att tänka på anmäla till lägre sök???
Tajj och Athos går ju som klockor dom är så väldigt duktiga i detta. Det roligaste idag var väl att Athos inte ville lämna mej riktigt, normalt kan han skita i att markera mej. 

På kvällen dömde jag ett viltspår anlag, och Humla skötte sej så bra, spårade mitt i hela tiden.
Sen har jag varit och kollat på Strävhåriga Vorsteh valpar 2 veckor gamla, underbara, vissa är svart skimmel och vissa brun, men svart är så snyggt tycker jag.
Nog för nu, har anmält Milou till ett öppenklass viltspår!
Över och ut!

2 kommentarer:

Bettan sa...

Ska han äntligen få gå prov nu?

Liza sa...

Härligt, skoj :D Då håller vi alla tummar och tassar här hos oss då det är dags:)
Sen måste jag som absolut inte tycker om djupt vatten säga att jag beundrar de som "vågar livet" i sådana ting :)
Kramar