söndag 4 juli 2010

Glädje!

Visst är livet fullt av glädjeämnen om man sätter värde på de saker som händer omkring en.
Denna dag började med dålig sömn, sen var det extra jobb 7-14. Oj vad det var roligt att jobba lite på dagen oxå. Träffa dom i vaket tillstånd och lite fler av personalen. Många duktiga vikarier har jag träffat idag.
 Efter detta tog jag en dusch och lite rygg läge.
Har tagit en underbar promenad med Sally och Sampo, härligt att kunna gå igen.
Sen blev det träning med dom grå.
Myran först, körde igenom lägreklass lydnaden, och det är bara att starta om man vill. Hon var jätte duktig, och inte speciellt ringrostig.
Ja vart enda av momenten satt. Vilken tjej eller heter det dam.
Sen var det dax för lydnads premiär med Milou, tänkte börja med linförigheten, positionen vid sidan sittande har han, men inget mer.
Så vi började med det, och sen var det till att börja gå, för det första är han stor som ett hus, men efter ett par tillrättavisningar, så fattar han vad jag önskar, men hans koncentration är inte så stor så vi kör några korta pass, matte är mycket nöjd och lycklig, för mina tankar ang lillebror besannas.
Då tänkte jag att vi tar och jobbar lite med träapporten, kastar han hämtar kommer in vid sidan och lämnar av, hmmm glad? Jaaaaaaa!
Då måste jag prova att han får ta den på kommando vid sidan och sen hålla. Ja ha och vart i ligger problemet verkade som om han vill säga. Och jag säger Hurra!!!
Sist punktade jag in för framförgåendet och så provar vi det ett par gånger, och sen bus.
Ja ni ser man finner glädje i det mesta om man bara vill.
Kramar på er där ute.

2 kommentarer:

Liza sa...

Härligt med "lillebror" :) Han är så himla mysig denna hund tycker jag :)
Vi tränar oxå på lite då o då. Fast duktiga, haha...nja :)
Kramar

Marie sa...

Vad härligt att det går bra för er!!

Kram