söndag 24 maj 2009

Väntans tider!



Börjar med att sätta in en bild på denna tjusiga pojke.

Igår vilade jag mest hela dagen, klippte klart gräsmattan och väntade på att min bil skulle bli klar, men icke, inte såg jag röken av den, hur har det egentligen gått för den, kan man undra. Tänkte ju träffa Bettan och pojkarna en sväng men inte kunde jag väl gå dit precis. Ja ja nog om det, jobbat i natt.

Idag väntar jag på bilen igen, har ringt och den skulle bli klar idag, men det skulle den ju igår oxå. Detta verkar mysko. Men inget är som väntans tider sägs det.

Idag har Ripa och jag tagit en tur på cykeln ja ja hon sprang så klart. Det blev ca 12 km. Men inte är hon trött och nöjd för det inte, nej, hon kollar in fåglar mm i dikena och annat roligt. Tänkte kanske åka till Bettan idag då, men det verkar svårt med tanke på bilen. Hon har varit och lyssnat och sett på Barbro Börjesson idag i Järvsö, på detta blir jag lite avundsjuk måste medges.

Ja åter till väntans tider, väntar ju också på min lilla gråa drömprins. På Öland har det så smått börjats levererats valpar. En har åkt nu i veckan och så åker en idag vad jag har förstått.

Jippi!!! Min bil är klar, härligt, och vad tyst den är. Bettan,Athos,Tajj, Myran och jag har varit ute och promenerat i ca 1 timme, både väg och skog blev det. En riktig försommar kväll är det. Underbart. Nu är det snart dax för jobb. Kramar och ha de. Tänk på att sanna vänner är som diamanter, dyrbara och sällsynta. Falska vänner är som stenar, finns överallt!!!
Bilden är på Evis Wilda, så här gör hon när jag sjunger mössensjulafton. Undra vad hon menar egentligen???

1 kommentar:

Marie sa...

Längtar efter en bild nu... =) KRAM & hoppas mina meddelanden ( msn ) kom fram igår!!