måndag 11 maj 2009

Fullt upp i helgen!


Ursäkta att jag inte skrivit något om hur det gått i helgen på tävlingar och utställning. Men har varit för mycket att göra när vi kommit hem, så det får bli nu istället.

Vi börjar i fredags, då var jag och Ripa till Götene och tävlade lydnad. En mycket trevlig klubb, och väl organiserad tävling. Så här gick det för Ripa. Platsliggande 9, Tandvisning 10, Linförighet 8,5, Läggande 7, inkallande 9, Ställande 0, Apportering 0, Hopp över hinder 10, Helhet 6, det blev totalt 138p. Matte var super nervös och hade hjärtat i huvudet vid platsen.

Lördag var Ripa och jag till Skövde och skulle tävla lydnad. När det var dax för platsen så ösregnade det, så dom sköt upp den en stund. Men så här gick det då. Platsliggande 10, Tandvisning 10, Linförighet 9, Läggande 0, Inkallning 9,5, Ställande 0, Apportering 0, Hopp över hinder 10, Helhet 7. Totalt 131,5p. Men vi tappade ju 60p på nollorna och max är 200p så fatta om hon skött sej. Vet ju att hon kan, och måste hitta det possitiva i tillvaron. Vet ej hur jag ska göra med detta. Träna när det regnar? Och när hon är trött? Ställa högre krav? Fixar hon det? Eller brakar hon då totalt? Många frågor, ge gärna förslag!!!!!

Igår var det utställning för Rhea på Hunneberg, Det var många hundar eller det heter väl älghundar, men även väldigt många drevrar.
Rhea var nr 52 i sin ring, så när hon skulle in var hon helt slut, och öronen som inte alltid sitter där dom ska åkte ännu lägre ner, och allt var pest. Hon fick en 2:a men domaren hade gett henne en 1:a om hon varit mer road av tillställningen. Nu vet ni hur det gick. Ripa fick följa med på utställningen, och snacka om att hon oxå blev trött. Passade på att köra lite lydnad där när hon var trött, och det funkade ganska bra faktiskt. Kramar och sköt om er.

1 kommentar:

Marie sa...

HALLÅ!!!?? 8,5 & 9 på linförigheten och du tänker ge upp???

Lägg lite tid på ställandet & läggandet och allt är som i en liten ask!! Skit i apporteringen om den är jobbig, det är ju bara en 10:a och med de betygen i övrigt saknar de betydelse... Lek fram apporteringen, tycker jag då... låt den bli kul och mysig... och ta den tid som behövs...

hmmm... kanske går de att leka fram läggandet & ställandet också... så det blir lite skojsigt, hon är ju lite... mjuk din jycke... sen ska du nog inte vara rädd för konflikter för det, de brukar lösa sig om man ger det tid...

Rackarns vad jag babblar & låter som värsta proffset ;-)OCH det är jag ju inte... filurar lite på allt bara... jag tror ju på er!!

KRAM & ge inte upp!! F-N hon har ju fixat apporteringstestet!!!