måndag 18 maj 2009

Snabb fundering kring hundarna från helgen!



Här börjar jag med att ge en bukett med vår blommor till alla kursare från helgen. Även ni som stöttat mej i detta med bloggen. Ni är alla guld värda.

Tänkte göra en liten genomgång av hundarna i helgen, hoppas ingen misstycker. Och har jag glömt något som bör stå här, så på peka detta.

Sixten: Får börja, en mycket duktig och spårsäker hund, som fick det lite stökigt på lördag kvälls spår. Men tror det var lite nyttigt oxå. Van spårare, har varit med förr.

Birro: Även han en duktig hund att spåra, men han är väldigt ung, så han har väl varit lite stökig på spåret. O hans lördags spår strulade oxå. Men matte med följeslagare fick slita lite. Blev bättre och bättre.

Zack: Eller Zacke som jag sagt hela helgen. Spårar med väldig glädje, och duktig att fixa problem som uppstår. Van spårare.

Wilda: En mycket, mycket bra spår hund, med otroligt korta ben. Jobbar och sliter med att komma till slutet. Blev även bättre när matte förstod att hon kunde släppa ut lite mer lina, och hunden inte försvann ändå. Ha ha.

Joey: En lufs som inte har kommit på detta med näsan riktigt, men jag tror att snart klickar det i.

Blondie: Fick göra ett jobb, men matte verkade nöjd och det är kanske detta som är din nästa spår hund. För hon bara spårar allt hemma nu sägs det.

Ville: En lockig man med otrolig näsa, tror matte inte riktigt fattar vilken spår hund hon har där. Imponerande.

Charlie: Fick vara med på ett par spår, jag tyckte han var mycket bra, lugn säker och den skulle jag vilja följa vid eftersök.

Rocky: Kärlek får jag säga det, ta nu ingen illa upp, men jag tror ni som var där vet vad jag menar. En bra spår hund med mycket energi, och med en matte som kan ge honom utmaningar oxå. Söndags spået blev struligt åt er, men ni löste det. Jag vet att ni kommer att bli ett väldigt samspelt par.

Ludde: En lugn guld färgad buse. Kan jag säga så??!! Spårar bra och duktigt. Även han har tur och har en mycket intresserad matte. Som kommer och vill lägga ner mycket jobb på honom.

Aj jag har tappat gråhundens namn: En hund som är en spårnings speciallist, detta är lite lätt för henne. Nu får nog matte börja utmana henne lite. Många tankar ang detta med slutet har varit på tapeten, men hon kan det vet jag.

Alice: Ja finns väl nästan inget att säga om denna hund. Hon går som en klocka hela tiden, är överlycklig över sitt jobb och att hon och matte är ett team.

Raja. En ung liten tös som tagit sej väldigt i spårningen under helgen. Började lite vingligt, men blev bara bättre och bättre. Matte fick ta över eftersom husse måste jobba, och det gick nog över förväntan för henne. Bra jobbat alla tre.

Detta var väl små ord om hundarna. Vissa fick lite mer men alla vet varför. Vid utställningsträningen och lydnaden jobbade alla fint med sina hundar, och ni hade alla olika jobb och problem, hoppas det mesta av detta blev lösta + att ni vet var jag finns.

I morse ringde dom från jobbet och det var strul med akvariet, fick dit och städa det helt. Vattnet luktade surt och var grumligt, kanske någon har hällt i något som inte ska vara där, eller så är det något annat fel. Det återstår att se.

Nu väntar jag på att Evis ska titta in en sväng när hon kommer från den stora staden.

Kramar från hon som åter ska på jobbet.

Inga kommentarer: