torsdag 21 maj 2009

Härlig träningsdag!

Vilken underbar dag det har varit idag. Hundträning mest hela dagen. Började dagen med att lägga ett lägreklass spår åt Mhyrhan. Sen var det dax att döma Tajj i viltspår. Han gick jätte fint som vanligt och han fixade ett 1:a pris , så nu är det bara ett fast prov som saknas om ni nu fixar en 1:a direkt. Grattis i massor från mej och tjejerna.




Sen var det Evis och Mhyrhans tur att spåra. Det gick väldigt bra med spåret, hon spårar i kärnan, det tycker jag är härligt, men sen var det detta med pinnar oxå. Det blev 4, men vi hade alla med in, så hon går exakt. Evis var nöjd så då kan inte någon annan klaga heller, för hon vet ju hur mycket hon hunnit träna.


Efter detta var det fika dax och platsliggning för alla hundar 8 st blev det idag. Bilden visar hur inspirerade vissa var, man måste ju skratta. Det bjuder vi på.


Sen blev det budföring med skott för Mhyrhan, Athos och Myran. Det gick bra, fast min Myra var lite känsligare idag för skottet, men hon lägger inte på sej, så då får man vara nöjd och hon älskar ju att springa.


Nu var det dax för sök för Ripa, Athos och Myran. Evis och Bettan vallade rutan, jag fick maska i bilen. Ripa fick börja, med att testa sök. Hon har aldrig gjort det i skogen förut, så hon var tveksam på vad hon skulle göra, men när hon väl stack ut och hittade figgen, så blev hon kvar. Hon vill ju vara sååååå snäll mot alla. Men hon kom till sist. Hon fick ett skick till och det gick ungefär lika, men hon tyckte det var roligt. Sen fick hon kolla in kanadagäss på älven. Spännande, men stora.


Athos kom här näst. Han är en helt otrolig sök hund och gick först på ett tom skick sen hittade han sin första figge. När dom hade påvis så stack jag ut. Och sen fick jag ligga länge, länge. Jag misstänker att han inte vill markera mej för han var ganska nära flera gånger. Vilken en, jag som är så snäll, precis som Ripa, eller hur Athos.


Myran fick oxå ett tom skick först sen iväg och hittade fint sin figge, nr två inte något problem heller. Hade nästan helt lösa påvis idag eftersom dom varit lite dåliga. Sista figgen markerade hon nog på håll för Evis såg henne inte, men hon hade ett jätte bra på vis, så ja jag vet inte vad som hände. Men jag är nöjda med mina hundar och dom var oxå nöjda.


Då blev det lite mer fika och sen körde Evis en budföring till och visade sitt kryp nej hundens förstås Lite framförgående blev det oxå. Nu var vi alla nöjda, så vi åkte till macken och åt en korv innan vi åkte hem.
Kramar och tack mina vänner för en dag i hundens tecken, och idag har min polätt ramlat ner att jag hämtar Milou nästa vecka. Man kan vara lycklig för mindre. Skönt att vara glad och lycklig i livet, och av livet. Älska era vänner medan tid är.

Inga kommentarer: