tisdag 13 januari 2009

Träningstävling!

Idag har jag sovit efter jobbet och efter det så träffades Anna-Karin ,Marie och jag och träna hundarna. Hade bestämt att vi skulle kolla in vart vi låg med våra hundar, tävlingsmässigt. Började med Ripa så här dömde dom henne. Platsliggande 9 (hon la sej ner på sida och la upp sej riktigt sen) Tandvisning 10, Linförighet 8 (Snett sitt varierar poss och jag gör dk med kroppen, Läggande 8 (andra försöket dk start lägger sej ej riktigt), Inkallning 9 (snett sitt dk avslut), Ställande 9.5 Jag kollar bak lite), Apportering 8 (små tjuvar lite innan), Hopp 8 ( dk avslut snett sitt) Helhet 9 (lugnt och sansat snyggt). Det var om Ripa och nu vet vi vad som ska extra jobba på innan tävlingen i Rättvik. Ska i morgon anmäla även till Lördagens tävling. Så den 7-8/2 är det dax. Myran tränade lägre klass så här sa dom om henne. Linförighet 8 (snett sitt, går snett-plogar varierar poss), Framförgående 9 (Dk), Platsläggande 9 ( dk+dk uppsätt) Inkallning 8 (Klev upp innan snett sitt), Kryp 0 eftersom det var asfalt, Apportering 8 (Åker lite på den, snett sitt vid avslut), Hopp 6 ( pga tjuv satart vid åter hopp. Så ser det ut. Dom andra hundarna var duktiga tyckte jag. Roligt att vara igång igen tjejer och att ni orkar dra på denna gamla tant:-) Kramar på er alla, nu ska jag på jobbet.

Inga kommentarer: