söndag 18 januari 2009

Bästa hundarna i världen!

Tänk vilken tur jag har som har dom bästa hundarna i världen. Men tänker ni, ja jag förstår att nu tycker det gäller era hundar och visst är det tur, att vi älskar våra egna hundar mest. Igår var det vilo dag för oss alla vi latade oss och tittade på sport på TV och sov eftersom jag jobbar i helgen. Idag har jag packat bilen, eftersom vi åker neröver i morgon. Har varit iväg och tränat dom små vännerna och jag är sååååå nöjd. Började med Ripa körde lite dummy apportering först, sen linförighet, med hand placering och poss + halter och hon gick idag som hon aldrig förr gjort. Tätt intill mitt ben raka halter och bra poss. Det var bara att njuta. sen körde vi mer apportering och sen läggande så hon ska ligga kvar när jag står brevid, satte sej en gång men inget mer gjorde korta inkallningar med tanke på av slutet och hon kom in och satte sej rakt så kan man vara mer än nöjd, avslutade med mer apportering. Det funkar bra med fler än en dummy nu och bra av lämningar och ingång. Myrans tur var det här näst, hon får ju mycket svårare apporteringar, tränade lite linförighet och inkallnings ingångar, funkade idag utmärkt. Hon fick ju självklart också apportera i tre omgångar gånger tre dummys. Nej nu ska jag lata mej lite i soffan innan jag ska åka och kolla en hundfilm hos Christer. Sen är det sista natten på jobbet för den här gången. Njut av livet och era hundar. Kramar/Ulrika med de underbaraste hundarna som finns.

Inga kommentarer: