tisdag 27 januari 2009

Träning i slask!


Hej på er igen! Igår var det slask och halt här. Men jag hade bestämt att vi skulle träna ändå, Ripa och jag. Och sagt och gjort, så blev det. Jag tycker hon har mycket bättre poss nu än förut, har ju bestämt att vänster armen ska ligga slickad vid sidan. Snabba sitt trots det blöta underlaget. Som ni hör nöjd. Körde oxå lite frittfölj och det är bättre, visserligen har det varit en katastrof förut, men är som sagt bättre nu. Körde inkallning och där är avslutet bättre, och det blev ett par ställande också, bra tycker jag. Det blev inga lägganden för man vill ju inte misslyckas alldeles, gjorde apportering istället, och hon tittade inte på apporten förrän kommandot kom, härligt. Så nöjd med träningen var bara förnamnet. Som vanligt grejade jag med djuren på dagen och på kvällen kom Mattias och Cash hit och tränade lydnad lika så Tobbe och Rhea. Dom börjar bli riktigt duktiga, men nu får dom ligga i och träna lite mer. Igår körde vi linförighet med störning, sitt stanna kvar och inkallning med lina, dom är duktiga, med tanke på att dom inte har gjort det här förut. Nu tackar jag för mej, för nu. Kramar/Ulrika med galningar. Ps Det är Ripa 3 månader på bilden, inte så prickig som nu ds.

1 kommentar:

Marie sa...

HÄRLIGT!! att läsa om er träning och att det känns bättre och bättre!!
Fast... det låter rätt så trist med slask och halt...
Vill du ha en genomkörare på fredag, eller ska vi vänta till närmare tävlingen med det?? ;-) Kör försiktigt hem sen!! KRAM