lördag 31 januari 2009

Filmad igen!


Idag var det en rätt så kall dag igen -20 på morgonen, och det orkar inte bli så mycket varmare på dagen heller. Men det står ju inte på förrän våren är här med fina varma dagar. Evis och jag hade bestämt att träffas idag för en ny genomgång inför helgen. Det fick bli i Kårböle för dom hade lite varmare. Bettan var återigen snäll och filmade oss. Vi träffades vid Håkans garage och värmde upp hundarna, och sen körde vi igenom klassens alla moment. Evis Myra hade blivit så mycket bättre, roligt att se, för hon har ju hunnit medatt vara sjuk oxå. Ripa ja vad ska jag säga, går hon så till helgen så har vi garanterat ett första pris och det är ju det vi strävar efter. När vi tittade på filmen såg vi förra först, det var en stor skillnad på bägge hundarna. Ripa såg riktigt bra ut, gick med bra poss och fina avslut. Jag tror nu att det mesta beror på matte till helgen. Hur nervös jag blir och hur tokigt jag beter mej. Men som Evis sa, bered dej på att du blir nervös så blir det inte konstigt när du blir det. Så får man tänka. Nu ska jag duscha innan jag ska på jobbet. Har ju bytt en dag med Birgitta som hon jobbar för mej nästa helg. Igår klippte vi klor, och Ripas fötter eller tassar heter det väl blev klippta och jätte fina. Ska väl bada dom, nu till veckan, så dom inte luktar så mycket hund. Kramar och njut av kvällen/En nöjd matte.

1 kommentar:

Marie sa...

Det är så kul när det går bra och så härligt att ni får till det!!

Nerverna, de kan du stoppa under bil-stolen när du går in på planen, då är du av med dem!

Ni är bäst!! Och vi får rapporter va!?!