onsdag 1 september 2010

Akuten nästa!



Detta får bli dagens bild, älskar fjordningar!
Ja vad hände igår tisdag???
 Jo jag städade inne och vattnade blommorna, diskade och tvättade.
Efter detta var det djurens tur att få lite mera mat.
Och självklart lite tillsyn, klappningar och kliningar för den som har lust med det.

Tobbe och Alex höll på med tröskan och smörjde upp den, och så började dom tröska lite.
Jag servade med pizza och dricka.

Stack till skogs en sväng igen med Milou, och idag blev det lite bättre, han höll lite mer koll på vart jag höll hus, men han påstår att han måste kolla så jag inte gick vilse.
Det var i alla fall en trevlig tur i omväxlande natur.

Evis pratade jag oxå med, och hon talade om att nu var det bokat en helg för träningsläger i Kårböle. Hurra vad skoj, och vad mycket hund jobb det lär bli.
Bra Bettan att du tagit tag i detta, och bestämt för oss velputtar.

Väl hemma från skogen ringer Tobbe då har Alex lyckats skära sej på kniven till tröskan, så då var det bara att sätta sej i bilen och åka in till KSS i Skövde på akuten och få honom omplåstrad. Som tur var var det inte så djupt, men han blev sjukskriven i 3 veckor.

Efter detta var jag ganska nöjd att få krypa i säng.

Varma Kramar på er i hösten!!!

2 kommentarer:

Liza sa...

Japp, fjordingar är fina!
Ja vad gjorde de manliga utan de kvinnliga när det gäller service av mat o dylikt, haha....
Ha de så gott så hörs vi :)
Kramar

Lina sa...

Tummen upp för Gamla Bettan!
Tummen ner för skärsår!