måndag 6 september 2010

Kräft kokning!

Här såg min lillebror inte ut som en stor hane precis.
Man skulle kunna gissa på Myran.

Denna helg har mest bestått av djur skötsel, och Tobbe har fiskat kräftor.
Så idag ska jag börja koka dom. Mindre roligt jobb, eller ganska trevligt oxå.
Det luktar gott ,och man vet hur gott det blir att äta.
Men denna vecka lär jag ska koka ca 20-30 kg.
Ska snart åka och köpa krondill.


Har även börjat sticka på ett par strumpor, har beställning på 2 par.
Även ett par vantar till norge är beställda.
Bra så man har något att göra.

Kom nu på att jag beställt tre filmer som jag måste hämta, blir bra att ha i höst mörkret.
När man kan sitta och sticka lite.


Det härliga med hösten är färgerna, den friska luften och att man får börja på att elda lite i spisen.
Det är väl skönt när det knastrar, och sprider en skön värme.

Solen skiner så fint ute, men nu MÅSTE jag koka kräftorna!!!
70 st ska levereras i morgon vid 17.

Hej för nu!

Ser gott ut va???

1 kommentar:

Liza sa...

Kan tänka mig att dessa smakar bra mycket bättre än de i affär'n :)
Ja nu börjar de fina färgernas årstid och jag vill också ha en vedspis att elda i...är ju så himla underbart mysigt :)
Ha de så gött.
kramar
Ps. Jodå jag vet vad du menar :) och då har jag gjort både fel o rätt blandat :P