torsdag 30 september 2010

Onsdag med mycke hund!

Evis och Mhyrhan är på hemvärnsövning av något slag. Hoppas dom får en bra låååånghelg.
Tydligen ska dom oxå ha funktionskontroll där, spännande.
Igår var jag och hundarna till Bettan, vi bestämde att vi skulle cykla en sväng, men då var det punka på en av cyklarna, så då blev det en promenad istället.

Det blev många långa skogssök för alla hundarna. Det är bra och dom var väldigt nöjda när vi kom tillbaka till stugan.

Blev en fika för oss människor, och lite godis sök för hundarna!

På kvällen var det hundträning i Sveg. Började med att Myran fick vara ute och störa Rocky lite och ligga plats liggning med honom. Ja lite bus blev det oxå.

Milou och jag tränade på linförighet, poss, ingångar, läggande och platsliggning.
Är mycket nöjd, han bara gör det man ber honom om, fast han inte kan det egentligen. Fattar inte hur detta går till. Han är duktig med tanke på så lite träning som han fått.

Många duktiga hundar och förare. Dom kommer, om dom vill, kunna tävla nästa år. Dom gör fina och stora framsteg. Jag tycker ni är super duktiga, ingen nämnd ingen glömd.
Och mycke störning var det ju oxå.
Kramar och ha det bäst.

1 kommentar:

Liza sa...

Jag tackar o niger för hjälp :) Sen måste jag bara säga det att...Oj vad han ser härligt roligt glad ut när han (Milou alltså) har nåt i munnen fast det ska han väl också :D
Kramar