onsdag 22 september 2010

Resumé!

Ja vart ska jag börja?????
Fredag var det resa från Tibro, inte skoj, men måste ju hem och jobba.
Åkte direkt till Järvsö och satte upp mh banan där, sen till Ljusdal och Måga, skulle ju bo hos Evis.

Lördag morgon var det till att åka till Järvsö och göra mh med Milou, tycker han gick bra, men tyvärr så hamnade ett par kryss fel enligt mej, och filmen och domarens utlåtande efteråt, men domaren ville inte ändra sej, så det får väl vara som det blev. Jag vet ju vad min hund har gjort och filmen ljuger ju inte. Men väldigt nöjd med lillbrorsan.
På eftermiddagen blev det ett personspår (icke förar), 400 meter 4 apporter. Har inte just lagt något sådant, och vad gör hunden??? Jo spårar som en gud och tar upp apporterna och kommer till mej och lämnar av. Chockad??? Ja!!!

Jag la ett spår till Evis Mhyrhan och det gick oväntat bra tycker jag.
Min Myra fick en apport ruta 5 föremål.


Söndag: Var och kollade lite utställning inne i Ljusdal, roligt att se fina klubb hundar bland annat. Sen ut i skogen och la ett kors spår tre förare går ut samtidigt och korsar varandra 2 gr, 3 apporter. Bettan och Tajj gick ett blodspår, medans Myran fick en apportruta igen med 9 föremål.
Sen la Bettan ett spår till Mhyrhan, ett spår där hon gick sedan satt och vilade i 10 minuter sen gick igen och upprepade halten, intressant.
Sen var det dax för Milou, Athos och Mhyrhan att prova det korsande spåret, gick över förväntan. Hundarna kom på ganska snabbt vad som gällde. Super nöjd. Sen gick Mhyrhan det andra spåret och visst märktes det att det var olika ligge tid på spåret men hon löste det bra.
På kvällen la jag ett nytt blodspår till Tajj och tränade lite lydnad med Milou, linförighet, stadga inför apporten och läggande. Även tränade vi budföring.


Måndag: Då var jag ut och kollade en patrull stig och la ett spår till Mhyrhan.
Sen började vi med det efter att Evis och Bettan slutat jobba, patrullen och spåret gick bra, spåret var ganska svårt med mycket terräng byte och väg övergång.
Tajj och Bettan fick oxå ett svårt spår men roligt eller??!!
Sen la vi ett kors spår till Athos och Milou.
Evis la Milous, det gick bra i spårningen sen, det var 3 apporter och han sköter dom fint. Efter detta fick han ett släpspår som han löste fint. Efter detta var det lite budföringsträning igen.
Efter en lång helg med hund träning var det dax att åka hem. Kom hem vid 20 och det var härliga 11 grader inne. Burr.

Tisdag var jag och Birgitta till Sveg och provade arbetskläder, blir bra om vi får dom, har ju provat förr och inte fått några.
Var till Bettan och la ett spår ett kors sådant igen, medan det låg till sej, gick vi en promenad med Tajj, Myran och Sally ca 4km.
Sen gick vi spåret med Athos och Milou, dom var så duktig, mycket nöjd med hans spårning men han har lite bråttom.
På kvällen var det hundträning här, Milou fick jobba ned kontakt och linförighet, jobbigt med 7 hundar han inte känner. Även stadga inför apporten jobbade vi med.
Platsliggning fick han oxå, och det gick ganska bra med tanke på att det var första gången, han låg väl i ca 5 minuter.
Idag har jag varit på företagshälsovården och fick godkänt för att fortsätta jobba natt.
Sen fick hundarna vara i hundgården medan jag klippt gräsmattan, troligen sista gången för året.
Vill tacka Evis och Bettan för en trevlig helg. Även ni som kom på träningen igår och jobbade hund, ni är så duktiga.
Nu är det dax för jobb. Kram på er.

1 kommentar:

Liza sa...

Jodå, vet vad du känner för grabben och det är ju skönt att veta att nån tror på han/mig/oss ;)
Ha en trevig jobbarnatt :)
Kramar