tisdag 31 augusti 2010

Hund dag??!!

Ja måndag, behöver man säga annat!
Nej då så hemskt var det inte, men lite små saker, hmmm hände.
Började dagen med gräsmatte klippning, ja ca 1/3, kände förra gången jag gjorde hela, att det blev för mycket för knät. Vill kunna göra något annat oxå denna dag.
Efter detta blev det djuren som skulle ha mat.
Myran fick en cykeltur på 5 km, och så lagade jag kasslergratäng.
Sen tog jag och gick till skogs med Milou, nu skulle här skogs tränas.
Först var det så tätt så jag inte höll på att ta mej fram, sen blev det hygge med djupa traktor spår, men Milou ligger på bra och söker fint och ganska stort, enligt mej. Men kommer och kollar av vart jag finns med jämna mellanrum. Känns bra tyckte jag.
Sen kom vi in i en gles gran plantering och då blev det ett rejält sök kom in och sen drog han igen och vart borta. Då blir man lite fundersam och lite rädd. Vad har hänt. Visslade ropade väntade men ingen lillebror.
Tillsist ringer Tobbe och säger att hunden är hemma, kom bakspåret. Hade nog virrat bort sej på riktigt.
Så jag gick hem från skogen.
Tobbe sa att milou var väldigt halt, och helt slut.
Men hältan hade släppt tills jag kom hem, det var bra.
Men Milou säger att det var jag som gick vilse och att han fick springa hem efter hjälp.
Ja ni får tro på den ni vill!!! Ha ha.
På kvällen var vi till skogs och plockade lingon och Rhea var med och fick springa lös.
Ingen älg blev det denna gång (heller).
Vi fick ner ca 40 liter i hinkarna på en timme, så nu har vi så vi klarar och i vinter skulle jag tro.
Tack för nu från den store hundföraren :-)

Inga kommentarer: