fredag 20 augusti 2010

Mycket har hänt!

Stjärna och Bosse vilar utanför hagen!

Ja nu var det väldigt längesedan jag skrev här, så detta har hänt i kort.
Förra veckan bestod mest av jobb på gården och att ta hand om nöten.
Cyklat med hundarna och Rhea har börjat löpa.

Fredag bar det av mot Öland och eftersöksgrenarna.
Sov hos mina hundars uppfödare, tack snälla ni för detta.

Milou på ingång med kaninen.

Lördagen fick vi 9 på släpspåret och 9 på vattenapporteringen.
Mycket nöjd med lillebror denna dag.
Söndagen blev det 7 på spåret och 10 på vattnet, och i och med detta blev han dagens vatten hund.
Fredag kväll blev vi bjuden på en underbart god middag av Gitte och Lars.
På lördag var vi ut och åt. Mmmm.
På söndag eftermiddag var det dax för åter resa till Tibro, och visst bilen strulade men jag tog mej dit.
Måndag morgon blev det bil mek och sen resa till härjedalen och dax för jobb.

Denna vecka har jag inte haft så mycket inbokat och det har nog varit bra.
Måndag och tisdag natt var det jobb. Onsdag lat mask dag och var och tittade på Christers valpar. Oj vilka godingar.

Torsdag började med detta. Tajj tog sin sista 1:a i viltspår och blev champion. Tack Bettan för att jag fick gå med honom. Och GRATTIS!!!!!
Bettan och jag var sedan och kollade på dom små håriga och skäggiga valparna, underbart, vi hjälpte även till med vägning och avmaskning.
Sen var det date med en Grandis och kollade in honom och gav lite tips ang dressyr mm.
Denna hund var hur mysig som helst och go och glad.
På kvällen kollade jag in en jämte som inte var så förtjust i andra hundar, men jag kunde inte se annat än en mycket trevlig jämte, som dom alltid är!!!
Sen var det hundträning det var skoj, fast det blev många ryggar oxå :-)
Myran fick göra dummy sök.
Milou Fick träna på lite linförighet, ligg träning på pipa, och apportering.
Allt gick bra så jag kan inte klaga precis.
Han är duktig och bryr sej inte just om hundar.
Kram och hej för nu.

Inga kommentarer: