tisdag 13 oktober 2009

Skärpning!


Ja nu har jag inte skrivit på ett tag igen. Så skärpning på mej.
Vad har hänt sedan sist???
Bettan och jag träffades på fredagen, hon skulle ändå hit och handla. Vi tog och gjorde sakletning. La ut 17 föremål, Tajj och Myran fick börja. Dom gjorde ett super jobb och bärgade hem 14 föremål. Sen fick dom ligga plats och vi la ut föremålen igen. Bytte hundar. Athos Ripa och Milou, skulle nu få göra ett jobb, men där högg vi i sten. Ripa drog som en avlöning. Milou busade mest och Athos ville inte ta mina saker i sin mun. Han kan ju bli förgiftad. Så på slutet var det Bettan och jag som plockade in sakerna. Men vi hittade alla. Duktiga som vi är.
Milou är just nu i en flummig period, benen hänger inte med när han springer, så det blir krockar och att han ligger med benen i vädret. Han kan inget, sitt har han aldrig hört och ja vad ska man säga. Avvaktar tror jag ang detta!
På kvällen var jag bortbjuden på en underbart trevlig middag, med trevliga människor och god mat. Tack Carina för en underbar kväll som man kan leva länge på.
Lördagen gick i hundträningens tecken. Bettan med sina hundar Athos och Tajj, Eva med Wiggo och Amira(som ska bli Mira), Jag och mina 4 galningar. Vi träffades i Kårböle vid 10, började och valla sök rutan, Milou fick vara med på det. Sen Var det Tajj som skulle göra ett jobb, och väldans vad bra det gick, han kan bli hur bra som helst. Wiggo sökte bra och säkert, men ville gärna fastna hos Bettan, men han tränar detta så sällan så det går inte att ställa så höga krav. Athos det fjanten var här näst. Vi la oss Eva och jag. Jag var första fig, men inte tog han mej först, han vill inte så gärna markera mej. Kan inte fatta detta??!! Men när han väl hade gjort det kunde han göra det igen väldigt bra. Myran var sista sök hund ut, hon tog 4 fig på ett bra sätt och jag var mycket nöjd. Efter detta la Bettan ett spår åt Milou och Eva ett spår åt Mira. Nu ska Birre sluta läsa och hoppa över några rader. Jag la ett spår åt Ripa. Sen var vi hem Till Eva och fikade eller rättare sagt åt soppa.
Sen var det dax att spåra. Milou gjorde det väldigt bra hittade sitt troll fortsatte men bytte nog till färskt vilt så vi kom av oss. Men han fick sitt troll ändå igen. Men sen hittade han slutet själv. Bra pojk. Han har en otrolig näsa, den lille store. Mira fick oxå in sina saker. Bra gjort. Sen var det Pips tur. Hon gjorde det ganska bra men är vinglig och snabb. Men är riktigt duktig bitvis. Hittade sista apporten och blev riktigt glad. Nu kan du läsa ien Birre! Efter detta tog vi en promenad med alla hundarna. Alla utom Sally var lös och sprang ur sej det sista. Härligt trötta hundar på kvällen. Var till Bettans mamma och fikade innan jag åkte hem.
På söndagen hade jag akiveringskurs i Sveg, det kom 6 st inte många, men roligt hade vi. Det var en Jack russel, en terrier blandning, en golden, en labbe, en lagotto och en aussie.
Igår var jag hemma mest hela dagen vilade och städade.
Fick svar på Myrans prover och hon har troligen Borelia, så nu är det penicillin i 21 dagar. Håll nu tummarna på att det är detta fel. För är det inte det, då var det inget roligt, sa Karin.
Nu ska jag lägga mej och sova efter en natts jobb, ska ju på det igen i kväll. Men innan dess har vi lite hundträning på ica parkeringen kl 18. Får se om ni får en rapport från den. Kramar och lev väl i hösten! NJUT!!!

Inga kommentarer: