onsdag 21 oktober 2009

Dimmigt!


Ja en Milou med ett gele hallon på nosen, enda bilden jag hade för tillfället.
Igår tog Milou och jag en promenad för att hämta husses bil, han larvade sej hem med grävskopan.
Mille och jag passade på att träna inkallning med pipa, har nu börjat på allvar. Går fint i koppel gör han med vissa undantag, men detta gör ju att han blir bättre oxå.
Ripa hon ser bara husse hon, är ute med honom på gården och åker traktor. Hon piper högt när han klär på sej ytterkläderna, för då ska hon med ut. Så dom skrapade ut i skrapgången och lagade vägen igår, Ripa sitter som ett ljus i traktorn.
Myran och jag tog och gick av ett par fält, medan husse hämtade koägg. Oj vad roligt hon hade, men får ju ta det lite lugnt eftersom hon är halvt sjukskriven enligt vet. Karin.
På kvällen åkte vi in till Skövde och handlade lite + åt.
Glömde säga att jag tog vara på älgkött oxå.
Idag har jag ont i skallen, men kan inte klaga, jag har ju en skalle har jag märkt, jippie!!! Vet inte om det är gris snuvan eller vad det är. Återstår att se. Dimman ligger tung över Högåsen, så jag tar och sätter mej och stickar lite tror jag och väntar på att det ska komma en lastbil med grus. Kram och hej för nu.

1 kommentar:

Evis sa...

Jag tycker du ska ta några dagar och åka till Göteborg och låta syster yster serva dig lite, UTAN HUNDAR! Det kallas ledighet! Kram från Evis som är trött på all skit de fyrbenta dra in vid denna årstid!