lördag 17 oktober 2009

Hundar!


Bild på Mille och Tajj, Bettan tog den när hon var barnvakt.
Vad har hänt sen sist??
Jag måste säga att nu är det lite för mycket hund här hemma. Måste ta en stor tankeställare ang detta. Men kan ju bara vara hösten, som jag älskar, men kan ju ha annan påverkan på psyket. Försöker ta det lite lugnare och vara hemma och greja. Men det är ju roligt att träna hundar.
Ja tillbaka till verkligheten. Onsdag var jag och hjälpte Anette med Tilly och fundera lite ang hennes svans och utställning.
Torsdag var jag till Sveg, städade stolar sedan helgens kurs, men det konstiga var att det var 5 stolar som skulle städas, fast jag bara använt 4, så ibland kan man undra vad folk menar, och varför. Men sen var det träning och jag hjälpte bara till, mina hundar fick inte göra något. Som vanligt duktiga förare och hundar.
Igår var Milou och jag ute och tog en skogs, och sen koppel promenad ensam, utan andra hundar. Han satt uppbunden utan för ica och var alldeles tyst. Han sköter sej bra. Men han fick se en liten träbjörn ca 1 meter hög och vad rädd han blev och vilket liv. Men efter att han löst det, var allt som vanligt.
Idag har jag sovit och sen åkte vi till Bettan och gick en promenad med hundarna lösa. Sen var det sakletning och hör och häpna Milou hämtade tre saker Jippie!!!!!!!
Ripa en sak, sen ville hon inget mer. Hon är väldigt sur ställd just nu??? Myran jobbar ju hur länge som helst och njuter av det. Sen var det godis sök och jag blev bjuden på soppa. Tack Bettan för en trevlig dag. Och idag har lillebror lyft på benet, lite men tydligt för första gången. Nu är han på väg att bli karl.
Ringde till Tobbe mitt på dagen, då small det och dom hade skjutit en älg för Alba. Grattis!
Nu ska soffan få sällskap en stund innan jobbet. Kramar i höst mörkret.

2 kommentarer:

Liza sa...

Visst blir man glad/lycklig på nåt knepigt sätt när ens lilla hund en vacker dag helt plötsligt lyfter på benet :D och man inser att oj han håller på att bli hund :D
Man är nog inte riktigt skapt (i huvet) när man har hund, haha ;D men visst är det en härlig känsla :)
Kramar....Ps. Vill du ha älgklövar om jag får?

Liza sa...

Ja det tycker jag absolut som svar på ditt inlägg....att vi ska ta en promenad och låta de lurviga få springa :D
Antar att du är nere i södern, så du får ha det så bra, lata dig så gott det går och bara må gott :D
Kramar
Ps. Älgklövar finnes :)