onsdag 9 februari 2011

Onsdag och på bättringsvägen!

Laisa söt som socker, trots lite skavd nos!
Idag har jag nog varit ifarten lite väl mycket.
Känner mej piggare så vad ska man göra? Svårt att ligga då.

Nya tjurkalven tuttar.
Jag har städat lite och sådant man bör göra i alla fall.

Här är den andra tvillingen som var en kviga!
Namn? Jodå men vill inte säga dom än, vet ju aldrig hur det går med dom små.
Snart kommer dom nog namnen, men Tobbe gillar inte alla namn men hjälper till att döpa och sen kallar han dom för det. Ha ha ha.

Så här ser han ut när han inte dricker.

Detta är väl kamratskap.
Kalvarna njuter av varma mjuka kuddar.
Har varit ner på Tibro och kollat in om det finns några spårmarker, och Tobbe påminde mej att jag har jaktmarker som jag kan använda. Tänkte inte på det.
Nu är hjärnan mer död än vanligt, så jag säger hej då!!!
Sängen, tv och på tvn den får jag ju in kameran i ladugården, så då kan jag ligga och titta på kalvarna!

1 kommentar:

Liza sa...

Attans vad "jag" är söt ;) De är ju hur urgulliga som helst alltså. Jag bara älskar kalvar <3
Vad gäller spårning så blir jag inte ett dugg avundsjuk, haha ;D Bara MASSOR!!
Krya på dig nu :)
Kramar