måndag 14 februari 2011

Hundträning och datahaveri!

Ja då har söndagen blivit måndag och här kommer gårdagens rapport! Inga bilder pga att datan har brakat och jag lånat Tobbes.
Var på hundträning i ridhuset i Kateryd. Trevligt och ganska många hundar. Bra störning för lillebror.
Jag började med att värma upp honom rejält, sen var det platsliggning, gick jätte bra. Sen körde jag igenom lyd.kl I och det gick riktigt bra.
Efter detta var det dax för nötning och inlärning av nytt moment.
Började jobba på lägganden och ställanden. Mycket nöjd. Sen var det apportering och det måste jag vara nöjd med.
Såg sedan att några stod och pratade med sina hundar så då passade jag på att gå dit och lägga Milou plats. Måste utmana och sen få rätta honom, han är riktigt bra.
Började sedan träna framförgående, och fjärr, och det gick väl som förväntat, han måste ju få lära sej hur man gör och detta i störning är väl inte så snällt, men jobbigt för honom.
Milou blev väldigt förtjust i en liten liten hund, med täcke.

Väl hemma igen var det djuren som skulle ha sitt, och det är så mysigt att vara i ladugården, som ni märker så är jag piggare idag.
På kvällen var vi ner på Tibro och handlade färdigmat och sen åkte vi till Mattias och bjöd honom, nu är det han som hoppar på kryckor. Stackarn har gjort illa knät.
Nej detta var min söndag i stora drag och inte tappade jag bort någon hund heller.
Kramar på er!

Inga kommentarer: