söndag 3 januari 2010

Underbar vinter dag!



En underbar vinter dag har det varit här idag. Kallt och soligt. Kan man begära mer.
Men denna bild är tagen av min lillasyster när hon och hennes pappa var på topp fågeljakt, visst är det vackert.
Denna bild är minst lika vacker för mej i alla fall. En lillebror full av hyss. Eller som här drabbad av latmasken!
Idag har vi tagit en lite längre promenad och hade sådan tur så vi hittade färska älg spår på vägen som vi kunde följa. Det tyckte han var skoj.
Efter det har vi lagt om såret, vad jag kunde se hade ingen hud dött av än, det är ju bra. För övrigt såg det fint ut, och tror till och med att det var lite mer läkt på ett ställe. Kanske ett stygn, ett brett ett, hade gått upp. Men vi har lämnat mycket mer öppet nu. Utan bandage alltså.
Nu är Milou trött, och sover, men ingen feber så han kanske är trött ändå, av allt som hänt. Men jag min fjant blir nervös för det lilla, ni vet ni som känner mej. Men försöker bättra mej ang detta.
Myran och Ripa är ute och springer lösa på gården och där emellan är dom inne och äter och sover. Dom lever väl livets glada dagar med inga krav och mycket frihet. Men känns som Mille behöver min tid, och dom ledighet inför vårens strapatser.
Undra om jag glömt skriva något nu, ja då får det komma en annan gång. Kramar på er alla och njut av vintern. Det är årstiderna som är tjusningen med livet vet ni!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att läkningen verkar gå åt rätt håll, nu håller vi tummarna för att det fortsätter så! Jag njuter inte av vintern utan tycker bara det är kallt o kallt o kallt. Hundarna tycker det är kallt och vi har inget att göra. Elda och bära ved är jag redan less på! Undrar hur vår kompis i skogen (alla vet vem) överlever. Tur man får börja jobba så dagarna går lite fortare, jag längtar efter dig och sol! Glöm nu inte åka till Gbg och gå på utställning och muntra upp dig lite! Kram från gnäll "kusin"!

Anonym sa...

Ja, vad skönt för både Mille å er att det går åt rätt håll! Här i skogen är det bara bra i allafall kan du hälsa gnäll kusin din! Eldar å myser, går på dass å fryser! Kramar!