tisdag 26 januari 2010

Jobb och fruset vatten!


Ja idag vet jag väl egentligen inte varför jag skriver, men, ja ni kan ju få ett par bilder i alla fall.
Första är taget en kall vinterdag på Jubberudvägen, Ja nu kom jag på att bägge är tagen vid samma tillfälle. Det andra spårar en skadad Milou älg, även dom tyckte det var kallt och mycke snö. Här hemma är det ju nästan ingen snö om man jämför.


Igår var jag och hundarna till Bettan, och gick ett par varv runt tjärnen. Milou uppskattar och behöver det verkligen. Han är som jag sagt helt galen nu.
Sen hjälpte jag Bettan att lägga om Tajj, som skurit upp en trampdyna.
Milous stygn kan börja och tas i morgon om det ser läkt ut sa veterinären. Jag tycker det ser läkt och fint ut. Men efter denna pers så är man lite orolig att det ska gå upp. Väntar ett par dagar extra tror jag.
Har nu hämtat vatten och ska till och diska.
Mille ska få börja med koncentrations övningar, jämte promenader och ur springningar. Hoppas då på att hjärnan blir trött i alla fall.
Kramar på er från oss.
Ps fick provsvar igår, av dom prov som var analyserade, såg det bra ut. Nästa vecka kommer resten ds.

1 kommentar:

Liza sa...

Verkligen jättefin bild! Vintern är verkligen fin...på bild ;) Kan förstå att det känns nervöst att ta stygnen men det är nog ok nu.
Spännande med älgspår, synd att man nästan aldrig ser dem här runt på vintern annars hade det fått bli nån spårning för oss med.
Ha de o kramar