torsdag 2 december 2010

Torsdag med kyla!

En galen vinter bild på Milou och Tajj från ifjol.
-27 på morgonen här. Burr nu är det bistert.

Myran i kylan.
Idag har det inte blivit så mycket gjort.

Hundarna har fått en liten promenad per skalle, men det blir mest ont i deras tassar.
Dammsugaren har fått lite motion idag och så har jag tagit reda på lite tvätt.

Men solen har lyst idag, härligt.
Igår kväll kom det en kalv till hos Tobbe, en kviga som kommer att få namnet Laisa.
Bilder kommer senare på detta när jag har kommit dit.

Lillstugan i sol.
Just nu lyssnar jag på Matthandlare Olssons död, av Karin Wahlberg.
I bilen lyssnar jag på Helen Tursten, men vad den heter kommer jag inte på nu. Den nyaste i alla fall.

Sol är hårdvaluta dessa dagar!
Milou väger idag 37,5 kg. Inte illa för en lillebror.
Lillebror i vinter skrud. Och ny tatuerad i sitt öra.
Kramar och sköt om er där ute i kylan.

Inga kommentarer: