onsdag 13 oktober 2010

Lydnad och spårning!

Snabb resumé av igår och idag!
Igår efter hemkomsten, var det till att packa upp och få varmt i huset.
På kvällen var det hundträning det var jag, Elisabet och Liza, med hundar.
Roy är lugn och duktig som vanligt, men ja platsen var det väl lite si och så med förstås.
Liza har gjort väldigt stora framsteg med bägge hundarna, är imponerad, ja det var rätta ordet. Bra jobbat!

Milou var oxå duktig, men upptäckte något knepigt med linförigheten???
Ja det måste lösas, och det började släppa redan under träningen, skönt.
Tränade oxå läggande under gång, apportering och plats liggande även lite ställande träning. I det stora hela var jag nöjd med "lillebror".

Idag har jag varit lite lat, varit inne och eldat och tvättat lite.
Sen ringde Christer och sa att han hade ett blodspår ute som var nästan två dygn, spännande dax att testa Milou.
Men när jag skulle hämta bilen i garaget så släppte Myran ut Sally, attan, hon drog ut i skogen.
Efter mycket letande och så, tog jag och åkte för att gå spåret.
Milou tog spåret på vind 10 meter innan, sen gick han som en klocka, det var ett öppen klass spår, men han fixade återgång mm.
Jätte duktig måste jag säga, impad för att det var första gången med så gammalt spår.
 Efter hittad klöv gick vi mot bilen, och vad får jag höra, jo Sally som driver, ja dom kan ju inte vara tyst precis.
Så med Sally infångad, tog Myran oxå jag och gick en sväng.
Sen fick vi reda på att det fanns ett spår till, ja visst vi tar en sväng till. Men först fick jag en bit björn skinn, och det skrämde den lille lite.
Väl på spåret, blev det lite förvirrat, färska rådjurspår och en lite trött hjärna skulle jag tro. Men när han väl fick tag på spåret, gick han som vanligt väldigt bra.
Nu är det jobb. Hundarna är trötta och nöjda.
Kramar!

1 kommentar:

Liza sa...

Tack för de orden :) Ja det är tur att man är envis o tjurig, haha. Du vet väl att det sista som lämnar människan är hoppet och det är väl det jag får leva på, haha. Sen får väl jag tacka för din peppning, utan den så...
Kramar