torsdag 21 oktober 2010

Är vintern här????

Tänk idag var det -13.5 grader på morgonen och det är vitt ute. Mysigt tycker jag faktiskt,
 men man lär väl hinna bli led på detta oxå, eller inte?
I tisdags tog Bettan och jag en promenad med hundarna, dom sprang lösa och hade det riktigt trevligt. Det var fyra grå och en gordon, Sally fick som vanligt gå i koppel. Hennes hälta har nu gett sej, skönt.
I
På kvällen tränade jag, Elisabet, Liza och Hanna hund oj vad det regnade och vi var som drängta katter efteråt, men det var trevligt att träffas och träna.
Milou fick träna på kontakt vid fotgång, både lös och i koppel.
Läggande tränades oxå, poss vid inkallning.
Sen tog jag tag i detta med ställandet oxå, och det verkar funka någorlunda.
Blev även apporteringsövning och platsliggning.
Nöjd med min lille.
Gick även lite med Jenka och hon skötte sej bra.
Igår låg snön och jag var lite lat, Milou och Jenka har varit i hundgården och busat förstås.
Var på möte på jobbet. och sen var jag och städade akvariet i ett par timmar, så nu är det fint igen.
På kvällen blev det bonde söker fru.
Idag har jag varit på utvecklingssamtal.
Håller för övrigt på att städar lite tvättar, eldar och stickar emellanåt, varför stressa när man är ledig och har en arbetshelg framför sej???
Kramar från oss alla på rullan.

Inga kommentarer: