måndag 15 februari 2010

Humör???

Tar några sommar blommor idag!
Dagen har väl varit dom dåliga budskapens tecken. Började morgonen med att Tobbe ringer och berättar att kvigan Kajsa har dött i natt. Mycket tråkigt.
Håller på och sticka och så fick jag repa upp ca 15-20 cm, så tråkigt.
Efter det blev det lite plock och grejs här hemma.
Sally och jag tog en promenad, sen tränade Myran och jag lite linförighet och kryp, sen apportering i djupsnö.
Kommer in då har Milou gjort rent hus i fönstren, blommorna ligger huller om buller på golvet.
Nu börjar humöret på att ta slut för dagen. Han fick gå ut själv och leta lite godis medan jag städade efter honom. Sen var det dax för sängen en stunt inför nattens jobb. Ha ha lurat kanske i 5 minuter inte mer. Sen ringer en kompis och talar om att våran gemensamma släkting hade gått ur tiden.
Nu kan ni väl förstå att mitt humör är slut och orken. Fast nya tag, har ju ett 11 timmars arbetspass framför mej. Tur det är OS på tv som går att tjuvtitta lite på om det är någon lugn stund.
Kramar från mej som humöret inte varit med riktigt idag.

2 kommentarer:

Liza sa...

Efter en sån dag då vill man nog helst bara krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet eller hur? Visst är det tur att man nästan aldrig vet 100:a procentigt hur nästa dag ska bli :)
Kramar

Liza sa...

Den bilden var HÄRLIG!!!
Vilken barnvakt, haha... Underbara Ripa :D
Kramar och hoppas att det går bra nu med op och ditt knä.