tisdag 18 november 2008

I morgon åker vi söderut!!!


Hej igen! Har nu varit på hundträff och tränat lite hund. Just nu är det jag som håller i träningen, men hoppas att så småningom kunna träna själv, och ha dom andra som lite störning. Det var ganska många som kom, fast det är minusgrader och snö. Men det är duktiga hundägare som lägger ner stor energi på sina hundar. Det var en schäfer, en långhårs collie, en tollare valp, en weimaraner eller två om min ska räknas, en finskspets och så min engelska setter Ripa. Vi började med att ta en promenad, sen var det linförighet, ligg och sitt stanna kvar med störning. Inkallning och sist utställningsträning. Dom är så duktig.

I morgon har jag skola och efter den åker jag söderut ca 50 mil. Lär vara trött när jag kommer fram.

Ha det bäst och var rädda om varandra. Kramar från oss.

Ps detta kort togs i våras när Ripa blev Bim på utställningen i Lofsdalen.Ds.

Inga kommentarer: