torsdag 27 november 2008

Hund träff!

Hej på er! Nu har man varit hemma ett par dagar. Jobbat en natt och har denna kvar, sen är jag ledig över helgen. I kväll har vi haft hund träning i hogdal. Det är väldigt roligt, många kommer och vi jobbar hund utifrån allas kunskap. Mycket gruppträning blir det och då blir det mycket störning också. Vi var ganska många hundar idag. Det var jag med Ripa och Myran, Anna-Karin med Kiwie, Alf och hans familj med Tindra, Sven-Tore och Tottie, Elisabeth och Roy, Anette och två schäfrar en bror till Kiwie och en yngre tik och så var det Irene och två Schäfrar till en liten tik valp och en vuxen tik. Ripa har sådan tur att Anton vill gå med henne på träningen och hon sköter sej så bra med honom. Efter vi kört lydnad så tränar vi utställning och hantering.
Innan dom andra kom idag passade jag på att träna Ripa lite i Lyd.kl. I momenten och jag måste säja att hon är riktigt duktig. Myran fick också träna lite på Lkl lydnaden och hon kan ju den ganska bra,lite fin slipning bara så är det inga problem :-) nej nu måste jag jobba lite.
Ta det lugnt det är halt ute, i alla fall här. Kramar från hon som jobbar. Ps På bilden ser ni lill Reha, hon är så söt. ds.

Inga kommentarer: