torsdag 24 december 2009

Milou skadad.


God jul var det???
Igår skadade Milou sej svårt. Skar upp sej minst 40 cm, och det kunde glipa upp till 20 cm. Snacka om att jag blev nojjig, är ju så rädd om mina hundar. Tur att husse kan behålla lugnet i alla fall.
Hur lätt är det att få tag på en veterinär kl 15.30 dagen före julafton???
Tack Skara djursjukhus, Blå stjärnan att ni tog emot oss.
Dom ringde vid 23 och då var han färdig opererad, många stygn blev det och 3 drän. Mycket ont hade han, så han får både sprutor och morfin plåster mot smärtan.
Vilken dag. Idag är det ju milles 9 månadersdag och så skulle det bli klappar under granen även för honom. Ja jag är glad bara han kommer hem, och fira kan vi göra då. Längtar efter min lillpojk.
Men ni där ute, ha nu en härlig jul och njut av nära och kära. Kramar i massor från oss i alla fall.

4 kommentarer:

Liza sa...

Hejsan! Åh, stackars Milou...och Dig :( Förstår precis vad du går igenom, är precis lika nojjig jag när det gäller mina djur. Tur i oturen ändå att det gick bra, kunde ha gått värre om jag anar rätt. Tur att det finns hjälpsamma personer/sjukhus :) Och som du säger, fira får ni göra sen, huvudsaken är att han blir bra. Sänder en tanke och massor av kramar till dig.
Vad hände förresten?

Kramar

Inger sa...

Stackars brorsan, säger Lyra, som inte alls har ont i sitt uppskurna öra. Var skar han sig och på vad? Fy, vilken otur! Men Lyra hälsar på niomånadersdagen och viftar vänligt på svansen och vi hoppas att mattes jul blir bra när vovven kommer hem. Alltid bäst att ha dem hemma, så man vet hur de har det... God JUL! /Inger

Ingemar sa...

Vilken tur att det gick bra till slut iaf!!! God jul från oss i Härjeåsjön:)

Josefine, Fajjo & Malte sa...

Nämen uffa, stackare Milou, hoppas allt blir bra med honom nu.
Vad hände egentligen?
MASSSOR med kramar från oss, Jossan och hundarna :)